در بهشت رویا، بر بال باورها.

ای امید ناامیدی‌های من، برق چشمان تو همچون آفتاب، می‌درخشد بر رخ فردای من.

در بهشت رویا، بر بال باورها.

ای امید ناامیدی‌های من، برق چشمان تو همچون آفتاب، می‌درخشد بر رخ فردای من.

مهمونی

خیلی کم پیش میاد پستچی بیاد دم خونه!اما هروقت اومده خداروشکر خبرای خوب داشته!

یبار برای کارت پایان خدمت همسری اومد

یبار برای کارت سوخت که هردوبارش ما نبودیم...خودمون رفتیم پست منطقه.

5شنبه خواهری زنگ زد که پستچی برای ما اومد شما چی؟یه ساعت بعد دم خونه ما بود!!به موبایلم زنگ زد و پاسپورتامونو تحویل داد....

 

 

 

همسری بعد 10 سال یکی از دوستای دبیرستانشو که همکار موسیو میشه پیدا کرده...دیشب خونه شون دعوت بودیم.تازه عروس داماد بودن.عروس از یکی از شهرستانهای غرب کشور!!قسمت چـــــــه میکنه!

خیلی برخوردهای دوست داشتنی و خوبی داشتن.پدرو مادر پسر هم بودن.خونه شون خیلی خوشگل و شیک.بوی نویی میداد یاد روزای اول عروسیمون افتادم.کمی از خاطرات دبیرستانشون گفتن و شیطنت هاشون:)))))

همسری که توی خط این حرفا نیس میگفت مامان دوستم یکی به نعل میزد یکی به میخ!!میکفت: به پسرم گفتم واییییی ما کجا فلان شهرستان کجا؟!نمیدونستم همیچین عزیزی قسمتمونه!!!!

از طرفی  تک پسر و تک فرزند بود.مشخص بود که همه زندگیشونو ریختن به پاش...از حق نگذریم رفتار عروس هم خوب بود...یعنی به قولی افتاده بود توی عسل اما قدر میدونست!!خانواده پسر خیلی خیلی ادمای متشخصی بودن از همه نظر!!

خیلی خوشم اومد از برخورداشون...همش میگفت ما دختر نداشتیم و عروس مثه دخترمونه!!واقعا هم مثه مادر باش برخورد میکرد.

با دوتا دوست دیگه شون خیلی هم فاز نبودیم...هرچی هم سعی کردم سر صحبت رو باز کنم با هر حرف من میشد نقطه سر خط...دیگه ادامه نداشت.

شام مفصل و خوشمزه ای هم درست کرده بود...دستش درد نکنه.همه چییی عالی بود.خوشمان امد!!

اولش خیلی سختم بود که چی بپوشم!چه تیپ ادمایی هستن و....اما بهتر از تصورم بود مهمونی.

 

با همسری در برگشت به این نتیجه رسیدیم :که خیلی خوبه ادم با همه طیفی رفت و امد داشته باشه...نقطه نظرات و رفتارها و کاراشون چشم ادم و به یه سری چیزا باز میکنه!

جالب اینجاست که توی همه تیپ ادمها از دوست قدیمی و جدید و همسن و کوچیکترو بزرگتر و قم و خویش و....یه چیز مشترک هست!اونم م.ش.ر.و.ب!!!!!!!فقط توی جمع فامیلی وقتی بزرگترها هستن راه پاش باز نشده!!!!!  یعنی شده جزء جدایی ناپذیر مهمونی ها حتی یه عصرونه ساده!!خداکنه فرهنگشم داشته باشیم غیر مصرفش.

 

از دیشب فکرم مشغول شده که: تک فرزند بودن پسر هم نعمتیه ها!؟!؟

نظرات 10 + ارسال نظر
قاصدک شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 11:32 ق.ظ

من چند وقت قبل یه جا خوندم تک فرزندی اتفاق بدی هست .. یکی از دلایلی که گفته بود این بود که باعث میشه تا چند سال آینده اشخاصی به اسم خاله و عمه و عمو و دایی وجود نداشته باشن .. خیلی مسئله ی ساده ای هست .. ولی باورت میشه من تا اون روز بهش فکر نکرده بودم؟؟؟
من در حال حاضر خودم با تک فرزندی موافق نیستم ..
گفتی خونه ی نو .. دلم خونه ی نو با وسایل نو خواست ..

برای خودمون منظورم نیس قاصدک حرفم به همسرانه!! منم معتقدم لااقل دوتا باشن من مردم تنها نباشن:))
من خودم چون دوتا هستیم به این دایی نداشتن خیلی فکر کردم!!
اخ اره منم میخوامممممممم

مریم شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:15 ب.ظ

نه اطلسی پسر تک فرزند دنگ و فنگش زیاد. به یه نتیجه ای هم رسیدم که به خیلی از حرفای مادرشوهرا اعتماد نیست یکی همین که بگن غروس مثل دخترمونه نمیدونی بعدا با همین حرف چه ها که سرت میارن

البته اینم هس من ظاهرو میبینم و قضاوت کردم....

زهرای روزهای خوب پاییزی شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:27 ب.ظ

تک فرزند بودن هم زیاد خوب نیست.گاهی همه از اون پسر و زنش توقع بیش از حد دارن .باید از این دید هم بهش نگاه کرد اطلسی...
من تو دوستام اکثرا مش رو ب خورده میشه اما خداروشکر تو فامیل من نه...البته تو فامیل همسر هستن عده ای که می نوشن اما چون همسر من اهلش نیست در مواقعی که ما هسیتم رعایت میشه

باز خوبه رعایت میشه....
کلا بنظرم مزایاش بیشتره از معایب؟!اینی که میگی هم درسته

نفیس شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 05:07 ب.ظ http://diarynafiis.persianblog.ir

منم خیلی وقتا دلم میخواست همسری ک فرزند بود
اما موقع پیری و .. واقعا سخته آدم دلش نمیاد خانادشو تنها بذاره اون موقع هم همیفته گردن یک نفر
الهی خوشبخت بشن

اره این جنبه اش هم هست...کلا هر شرایطی خوبی و بدی داره...
تک فرزند بودن ازین بابت خوبه که کسی نیس پرشون کنه:))

آمارین شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 09:03 ب.ظ

نه اطلسی جان تک فرزند پسر بودن نعمت نیست. اینکه پدرشوهر مادرشوهر ادم واقعا ادم باشن خیلی نعمته. نه با حرفاشون و رفتاراشون و کاراشون فقط جیگر عروس رو اتیش بزنن.

اینو خوب اودی...منم منظورم در واقع همین بود...

الهه(جون جون) یکشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:53 ق.ظ

نه بابا تک پسر بودن هم اصلا خوب نیست ..همه انتظارات و توقعات رو دوش اون یه نفره..بده !
از یه لحاظهایی فقط خوبه ..اونم مالی

در عوض همه توجه ها هم از همه لحاظ به اون یه نفره دیگه:))

غزل یکشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:45 ق.ظ

به به همیشه به مهمونی من این جور مهمونی ها خیلی سختمه
تک فرزند بودن پسر خوبه ولی میدونی توقعشون هم همونقدر بالاست یعنی چون تک پسره توقعه خانواده هم نسبت به عروس و پسر بالاس
ما که اهله مشورب نیستیم و راستش دوستم ندارم توی جمعی برم باشه ببخشیدا ولی خیلی جنبشو ندارن و فقط بخاطر اینکه فکر میکنن کلاسه میذارن

اره ازین دید هم باید دید....
ماهم نیستیم...من علت فراری بودنم همینه که بعضی ها بی جنبه ان!!والا اگه هرکی هرچی دوس داره بخوره و مشکلی نباشه که....

آلما یکشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 09:00 ق.ظ

:))

:*

سپینود یکشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 11:05 ق.ظ

والا همسر من که تک فرزند نیست . سه تا خواهر داره . اما تک پسره ! و این به نظرم خیلی هم سخت نیست . البته معایب و مزایای خودش رو داره . ببین خواهر خودم دو تا برادرشوهر داره اما کارهای خانواده همسرش همیشه بر عهده دامادمونه . اون دو تای دیگه در عوالم خودشون هستند . همسر من به اندازه اون دامادمون ازش توقع ندارن خانوادش .
تک یا جفت بودن مهم نیست .
مهم فهم و شعور و درک پدر و مادره که بابا این پسر تشکیل زندگی داده تا زندگی کنه دیگه ! بذارید یکم نفس بکشه !
البته مادرشوهر من هم به جای خود توقع و نیاز داره گاهی هم بیجا اما نهایتا من میگم غیر این پسر که کسی رو نداره . اما دامادمون طفلی ....
وای من با مشروب کلن مخالفم . تو هفت نسل ما دیده نشده . حتی تو دوستان و ....

درست میگی فهم و شعور مهمه...
سپینود خیلی همه گیر شده متاسفانه...

دخملی دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 03:04 ق.ظ

به نطرم تک فرزند پسر بودن خوب نیست... اونم با فرهنگ ایران که پسر باید عصای پیری باشه!!

اره اینم حرفیه اما خوب وقتی توی جوونیشون هممممه زندگیشون ماله یه بچه شون میشه بدون هیچ تبعیضی خوب در پیری هم بنظرت حق طبیعیشونه؟!نیس؟
به خانوم خوشگله ای پی شما چه خارجی شده...صفا اوردی دوستم:**

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد